На сучасному етапі розвитку шкільної освіти держава орієнтується на гуманізацію, особистісно орієнтований підхід у навчанні і вихованні молодого покоління. Тому дуже важливо ставити наголос на психологічному супроводі навчально - виховного процесу, у ході якого виявляються індивідуальні особливості особистості.
Навчаючи та виховуючи ми маємо справу з особистістю, яка розвивається, тому перед шкільним психологом стоїть завдання: вивчати, як кожна конкретна дитина сприймає та пізнає світ соціальних стосунків, знань, інших людей, саму себе, якими вродженими задатками вона наділена та як сприяти їх успішному розвитку. Саме таке вивчення дозволяє спроектувати індивідуальний шлях найоптимальнішого розвитку дитини.
Психологічна служба в системі навчально-виховної роботи школи
Мета психологічної служби: забезпечення умов, які сприяють психологічному та особистому розвитку кожного учня,своєчасної реалізації вікових та індивідуальних можливостей учнів, здійснення психолого-педагогічної корекції.
Основні напрямки діяльності психологічної служби школи:
-
психодіагностична робота;
-
консультаційна робота;
-
корекційно-відновлювальна робота;
-
психологічна просвіта;
-
організаційно-методична робота;
-
зв’язки з громадськістю.
Психодіагностика спрямована на поглиблене психолого-педагогічне вивчення учня, його індивідуальнихособливостей, причин порушень у його навчанні та поведінці. За наслідками обстеження формуються висновки тарекомендації.
Консультаційна робота спрямована на формування у педагогів, батьків, учнів необхідних знань із закономірностей психофізіологічного розвитку дітей на різних вікових етапах, подолання кризових ситуацій, надання практичних порад зпитань виховання особистості в сім’ї, попередження можливих порушень у становленні особистості.
Корекційно-відновлювальна робота – це комплексний вплив на учня з метою подолання різного родутруднощів. З цією метою використовуються різноманітні сучасні методики психоаналізу та психокорекції.
Психологічна просвіта – це пропаганда психологічних знань серед учнів, батьків, серед окремих груп учителів та педагогів в цілому.
Організаційно-методична робота передбачає участь психолога в роботі методичних об’єднань, творчих груп,педагогічної ради, у розв’язанні загальношкільних завдань.
Зв’язки з громадськістю спрямовані на обговорення найбільш суттєвих закономірностей та проблем соціально-психологічного розвитку особистості з учнівськими, батьківськими, учительськими громадськими організаціями.